به سایت ما خوش آمدید . امیدوارم لحظات خوشی را درسایت ما سپری نمایید .

خوش آمدید

این توضیحات و عنوان از ویرایش قالب ، قابل تغییر است.

مکان تبلیغات شما

امکانات وب

پر مخاطب ها

    عضویت

    نام کاربري :
    رمز عبور :


    وکیل مجتمع ویژه امور اقتصادی
    صلاحیت و رسیدگی مجتمع تخصصی رسیدگی به جرایم قضایی در صورتی که اشخاص مذکور در ماده 307 قانون آیین دادرسی مدنی مستشار وزرا، بالاترین مقام سازمان ها، شرکت ها و مؤسسات، مؤسسات عمومی غیردولتی، مدیران، مؤسسات خصوصی باشند. ادارات و مؤسسات، مؤسسات غیردولتی، رؤسای دانشگاه ها، هیأت رئیسه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، شهرداران، فرمانداران و سرپرستان هر یک از این سمت ها که به اتهام آنها در دادسرا و دادگاه های مجتمع قضایی رسیدگی می شود. و جرایم اقتصادی و پرونده های مربوط به جرایم اقتصادی بدون رعایت مرجع معین. در صورتی که کمتر از حد نصاب مورد نظر باشد در این مقاله با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع و پیشنهاد دادستان مجتمع قضایی امور اقتصادی در این مجتمع بررسی می شود. در تعدد جرم موضوع ماده یا ارتکاب آن به صورت سازماندهی شده است که عبارت است از مجموع ارزش اموال موضوع جرایم ارتکابی. نتیجه آنها معیارهای تحقیق در مجموعه است و جرایم سازمان یافته جرمی است که توسط گروه و رهبری یک مجرم انجام می شود.

    جرایمی که علیه فعالیت های اقتصادی ارتکاب می یابد، این نوع جرایم به چند نوع تقسیم می شوند که از این نظر یک سری قوانین توسط دولت برای تنظیم یا انجام انواع فعالیت های اقتصادی وضع می شود و نهادها، سازمان ها و بنگاه های اقتصادی باید وارد شوند. چرخه اقتصادی پیروی از یک سری قوانین و چارچوب است. به همین دلیل باید این را در نظر داشته باشید.

    جرایم اقتصادی انواع مختلفی دارد. دسته اول فعالیت های اقتصادی اساساً غیرقانونی و نامشروع است. مانند شرط بندی و قمار، اما دسته دوم جرایم اقتصادی جرایمی هستند که برای تحمیل سود به منظور انجام فعالیت های اقتصادی که پس از تأسیس قانونی شرکت های اقتصادی اتفاق می افتد، استفاده می شود. اما دسته دوم جرایم مانند سوء استفاده از وجوه مصرفی در تشکل های اقتصادی از جمله فعالیت هایی که موجب آسیب به شبکه های اقتصادی می شود و سوء استفاده از یک سری شبکه ها و وجوهی که به عنوان وام به شرکت ها داده شده است. از جمله اقدامات علیه کارگران می توان به عدم پرداخت دستمزد و بیمه کارگران، نقض حقوق مصرف کننده، افزایش بی حساب کالاها و کالاها، جرایم زیست محیطی و... اشاره کرد.

    هدف از تشکیل مجتمع قضایی چیست؟ گروه‌های قضایی امور اقتصادی به دلیل پیشگیری از جرائم اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذارانی که برای توسعه اقتصاد کشور تلاش می‌کنند، وظیفه قوه قضائیه را در مسائل و امور اقتصادی بهینه می‌کنند. دومین سیاست کیفری مناسب و بازدارنده، تهیه سیستم های اطلاعاتی کافی برای مبارزه و برخورد با جرایم فساد اداری، رسیدگی، رسیدگی، صدور حکم، اجرای آیین دادرسی کیفری و موارد مذکور در تبصره ماده 566 و کلیه موارد است. دستورالعمل ها و اهداف تشکیل مجتمع تخصصی امور اقتصادی.
    در مجتمع های تخصصی از جمله مجتمع تخصصی جرایم اقتصادی، رای هیچکس در رسیدگی قابل قبول نیست. مجتمع های قضایی امور اقتصادی این مزیت را دارند که قاضی به این موضوع تسلط دارد و چندین پله بالاتر از قاضی است که ممکن است اطلاعاتی نداشته باشد و بتواند در پرونده مفید واقع شود. است و نه در زمان کوتاه تری و به پرونده رسیدگی می شود. البته آنچه در این زمینه حائز اهمیت است این است که در این مجتمع از وکیل ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی که نسبت به سایر وکلا تخصص بیشتری دارد استفاده می شود. قاضی این مجموعه وکلا نیز باید در زمینه جرایم اقتصادی دارای تخصص ویژه باشد.
    حوزه فعالیت مجتمع ویژه جرائم اقتصادی جرایم مربوط به فصل ششم قانون بازار بورس و اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران است و تحصیل و تحصیل ثروت از طریق قاچاق غیرقانونی کالا و ارز یکی از جرایم است. که به صورت غیرقانونی انجام می شود. تصرف غیرقانونی در اموال عمومی دولت و رفع غیرقانونی اخلال در نظام اقتصادی و همچنین اخلال در بورس و نظام اوراق بهادار، جرایم مالیاتی، جرایم گمرکی و جرائمی که در گمرک اتفاق می‌افتد و برای ترخیص کالا صادر می‌شود، که رشوه خواری است. یکی از جرایم است که برخورد با جرایم اقتصادی غیرقانونی است.
    پولشویی، تعدد و تعدد مقامات دولتی به اموال عمومی، گرفتن رشوه در معاملات خارجی، تبانی در معاملات دولتی و دخالت وزرا، نمایندگان مجلس و کارمندان در معاملات دولتی و اعمال نفوذ بر خلاف حق مقررات قانونی تحصیل مال توسط موجر، اختلاس رشوه دادن و گرفتن رشوه در موارد تخصصی امور اقتصادی.

    مبینا قره گوزلو
    يکشنبه 20 / 9 - 3:54 PM
    بازدید : 178
    برچسب‌ها :

    آمار سایت

    آنلاین :
    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید هفته گذشته :
    بازدید ماه گذشته :
    بازدید سال گذشته :
    کل بازدید :
    تعداد کل مطالب : 226
    تعداد کل نظرات : 0

    خبرنامه